tömning

Vad är det för skillnad mellan en buss och ett tåg? Jo, graden av illamående. Herre jösses vad jag är åksjuk! Så fort jag tittar på en buss så storknar jag nästan. Tacka vet jag tåg, där kan jag ju till och med kika lite i en tidning utan att behöva häva mig ut genom fönstret. Inte läsa, bara kika.

Vet ni att restiden mellan Molkom och Åmål är nästan fem timmar tur och retur. Pendlingsmöjligheterna är inte helt bra. Men det kostar att ligga på topp! Har nämligen bytt praktikplats till NWT-redaktionen i Åmål. Det kändes som att komma hem, på mer än ett sätt. Nästa vecka ska jag jobba varenda dag för att få ut så mycket som möjligt av tiden där. Fast utan att pendla. Det var mycket trevligare att pendla när man var två. Tiden går så oerhört snabbt när det finns massa kul att prata om.

Både det ena och det andra ska tömmas under helgen, bland annat ett förråd och lite spritflaskor. Förhoppningsvis något annat också.
Diezel är rätt bra på att tömma sig. Efter en dags magsjuka fick det köras mattor till kemtvätt. Mindre kul.

Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0