resan till åmål

Ja just det, min lilla tripp igår skulle jag ju berätta om också...

Regn och ihärdig blåst gjorde det inte kul att ta sig till tåget, än mindre att ta sig från tåget väl framme i Åmål. Där blåste det om möjligt ännu mera.
Mötet var jobbigt som vanligt, massa upprepat tjat kändes det som. Och det verkar vara svårt för dem att förstå att jag faktiskt inte kan jobba, jag är sjukskriven. Ja ja, nytt möte om tre veckor igen.

Underbart kul var det i alla fall att äntligen få träffa Liten Lisa. Var alldeles för länge sen sist nu, typ över en månad sen. Säkert drygt en månad sen.
Vi mötte upp med min syster liten också och styrde sen kosan mot pizzerian. För är man i Åmål så måste man bara passa på att äta kebab, finns ingen godare ngn annanstans. Så är det bara. :) Mycket prat, skratt och mat blev det. Liten syster hade redan ätit så hon roade sig med att se på oss när vi slafsade kebabrulle. "Ponnstripp" och "fluffig bajs" var några av kommentarerna... Hmm...

Nästa anhalt var Café Rio, vi var sugna på SEMLOR!! Men tyvärr sa magen att den var mätt, så nu blev det jag o Liten Lisa som fick studera Emelie när hon åt en underbar skapelse!! Men det var ett nytt sätt att äta på...såg rejält kladdigt ut faktiskt!
Själv äter jag locket först, sen blandar jag grädden med mandelmassan innan jag äter resten. Gillar inte riktigt gräddsmaken...


Efter otroligt mycket skratt, lite slag och pisk, vandrade Liten Lisa hemöver. Jag o Emelie gick i regnet till den andra systern. Eller den tredje kanske man säger? Aja, dit gick vi iaf. Där blev det ännu mer skratt, mycket snack om en nära gemensam "bekant" innan jag var tvungen att rusa till tåget.
Som naturligtvis var försenat som vanligt!! Dessutom fick jag prata engelska helt oförberett på stationen...kanske inte det första man är sugen på, trött sliten och kall och bara vill hem. Men det gick ju bra till slut ändå.

Jag anar att min tripp till Åmål igår inte precis hjälpte mig att va frisk, vädret kan ha bidragit till min nuvarande feber.
Attans masar!! Inget sex idag heller!! Dumma, dumma febermojäng!


Närbild på Emelies halvätna semla...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Okej för att jag inte är snygg, men det där var fan otroligt. Dubbelhakornas klubb, here I come! :) Underbart att få träffa dig igen, älskling! Saknas ton! Får ta en onsdag snaaaaart!
PUSSAS!!! (i smyg, så inte FF märkert)

2008-01-18 @ 01:26:59
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: icka

hej jo här e allt bara bra.... bara i kommer in å får orning nån gång blir tokig att tänka tanken kartong..... blää blää allt bra med dig/er?
läste du var i stan !!! kebaben va god hehe kramiz

2008-01-18 @ 10:06:58

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0