Kunde bara ordet NEJ...

Kommer precis från läkaren. Min nya läkare här i Karlstad. Vilket pucko rent ut sagt!! Fick jag någon hjälp?? Nej. Hade hon läst igenom min journal? Nej. Kunde hon göra ngt över huvud taget? Nej. Hennes svar var att jag fick själv leta hjälp på stan. Vad då 'på stan'?? Privat psykolog menade hon då. Jaha, och vem ska betala det då?? Det är ju svindyrt...

Allergitestet då...men nej då. De gjorde inte såna. Nu får man själv räkna ut vad man är allergisk mot för deras tester är inte tillförlitliga nog. Vad då räkna ut själv?? Ja visst, jag vet att jag inte tål pollen eller katter. Hade varit skönt att få veta just vilket pollen jag inte tål, och om jag är allergisk mot hundar... Men apotekets tabletter hjälper inge vidare, kanske jag kunde få något bättre på recept? Nej då, läkaren säger då att de har inget som är bättre. Jag kan ta dubbel dos av de receptfria istället.

Gick från läkaren med en hopplöshet jag nog aldrig tidigare känt. Om inte en läkare kan hjälpa mig, hur ska jag då bli frisk?? Det enda hon kunde ge mig var ett intyg på att jag har en 100% nedsättning av min arbetsförmåga. Fast det visste jag ju redan... Detta är nu min husläkare som jag ska fortsätta gå hos...lovely!! :/

En liten människa är rätt hjälplös bland alla myndigheter och institutioner. Vad gör man??

Kommentarer
Postat av: Ida

vet känslan precis :/ elin håller på o hjälper mig ordna med läkare o förlängd sjukskrivning o allt sånt nu. tur att jag har henne...vill du låna? :)

2008-04-08 @ 12:51:35
URL: http://wides.blogg.se

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0