Blöt som en katt?

Det är ett ganska fåningt ordspråk egentligen, för katter är väl inte blötare än nåt annat djur egentligen? De hatar ju vatten allt som oftast. Jag fick i alla fall min beskärda del av vårt underbara svenska väder idag... Jag trotsade min hosta o tog cykeln ner till biblioteket, orkade bara stanna där en liten stund o skulle sen till apoteket. (stamkund där snart) Och gissa vad!! Jo mycket riktigt, det spöregnade ute. Och jag hade varken paraply (fortfarande i en palm) eller regnjacka. Det var bara att dra upp luvan o traska i regnet till apoteket. Där lurade de på mig en nässpray som skulle va väldigt bra, tog bort rinnsnuva och nästäppa, verkade ju underbart! Sen regnade det ännu mer så jag fick hoppa in på lagerhouse o köpa ett paraply. Gissa om den expediten hade kul, för i princip alla i kön (som var rätt lång) skulle köpa paraply. Och till varje kund sa han "ska jag ta bort plasten direkt eller?"

Väl hemma, blöt o ännu mer sjuk, skulle jag nu testa den mirakulösa nässprayen. Ja visst, den funkade ju inte alls!!! Blev om möjligt ännu tätare o snuvigare. Bra grej till det dubbla priset mot en helt vanlig nässpray, som iaf funkar!!! Fick feber också, knaprar panodil som en liten blå nu... Som ni kanske redan har förstått så är jag inte på mitt allra bästa humör idag.

Till råga på allt så får jag en matgäst snart, som även ville stanna över natten! Å vad det är mysigt när man är sjuk och jättesugen på att gosa... Men men, jag skulle ju få stanna inne hela kvällen o inte behöva gå ut med hunden så det är det väl värt. :) Han är allt bra snäll. Och go. Och söt. Och go. ;)

har börjat planera lite smått för en resa nästa år. (om jag är i sverige vill säga...) Syster yster den yngre ska till spanien med skolan i en vecka, och undrade om inte jag kunde komma ner så kunde vi ta en vecka ihop när de andra åkte hem. De skulle till Tossa, o det ligger ju rätt så nära Barcelona. Skulle va kul med en shoppingresa dit faktiskt!! Ska kolla lite flyg sen, borde finnas billiga dit.

Hela Herrhagen var svart förut! Ingen ström nånstans i princip... Fick inte komma in på Konsum så jag fick traska ner till Hagahallen istället... Där blev man insläppt :)

Ni har väl skaffat facebook allihopa? Jättekul!! Kolla annars in www.facebook.com

Puss o snor

Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0