Sega bilar är gott

Efter att hela förmiddagen varit seg, haft ont i nacken och mest suttit vid datorn...tog jag mig i kragen och begav mig in mot stan. Mina måsten var nässpray och lite att-göra-kort-tillbehör.
På väg ner såg jag en kille som försökte knuffa igång sin bil. I bilen satt en liten flickvän (eller syster inte vet jag) och försökte starta... Nu började mina tankar...

"De skulle nog uppskatta om jag hjälpte dem...*kollade mig omkring*...ingen annan i närheten som kan hjälpa...men jag har ju ont i nacken, då är det säkert inte bra att knuffa en styck bil...aha! Jag skojar lite med dem!!
-Hej, behöver ni kanske lite hjälp??
-Jaa, jättegärna!
-Ja ja, men du kan ju ringa poolia då...
Och sen fortsatte jag mot stan mystiskt leende...!"

Hmm...det var nog tur att det där bara var tankar, men jag blev iaf på bättre humör av att småskratta lite för mig själv. Man kan ju inte va snäll och hjälpa alla hela tiden. Ibland måste man tänka på sig själv också...eller?? :)

Nässpray inköpt, så också lite annat smått o gott. Kom hem och gick en långpromenad med doggeliton. Så nu är jag riktigt trött faktiskt.

Nu ska jag baka bröd, förbereda för köttfärsgratäng tills ikväll och göra ett grattiskort till Hanna - FFs syster.

Ha de gött!!

Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0