Nytt år - nya tider

2008 var verkligen ett år med stora förändringar i mitt liv.
Efter en vårtermin på ord-bild-form kunde jag se på livet med riktig glädje igen, jag hade hittat tillbaka till mig själv. Med nya krafter och inspiration sökte jag utbildningen jag haft i tankarna sedan jag var liten, och kom in! Det var ett av de bästa besluten jag någonsin tagit. Nya vänner som jag alltid kommer ha nära mitt hjärta. Journalist!! Kan ni tänka er!!
En av mina allra första intervjuer gjorde jag med min farmor. Då var jag kanske 10-12 år eller så. Hon sa att när jag blev stor skulle jag bli journalist. Jag hittade den intervjun för ett tag sedan. Önskar att min farmor kunde vara med nu.

Jag gick från ensamboende till sambolivet. Från lägenhet till hus. (med några omvägar via Tunisien och svärmor bl a)
Vem kunde tro att jag skulle hamna i Molkom av alla ställen!!?? Men här är riktigt mysigt. Lite väl långt till stan kanske men det överlevs nog. Ett tag i alla fall.

Hösten var ganska tung på vissa fronter. En djup förlust som var svår att komma över. I bland undrar jag vad jag har gjort för att förtjäna det flera gånger... Men men, nu är det ett nytt år. Och det innebär nya chanser. Inte bara för de stora träden utan även för de små kottarna.

Årets nyårsfest blev som vanligt grymt lyckad!! Vålberg regerar när det gäller nyår, så är det bara. Inte blev det sämre av att vara oslagbar drottning över Singstar!! Rockband var också riktigt kul. Så kul att det inte blev sängen förrän framåt morgontimmarna. Stackars de som försökte sova till vårt galande.
Jag brukar inte vara mycket för nyårslöften, de är ju bara så trista och svåra att hålla. Men i år har jag ett alldeles underbart löfte. Ett löfte som kommer bli en rent nöje att försöka uppfylla. Kanske blir det så. Kanske inte.

De lugnande tabletterna till Diezel var skit. Nästa år blir det riktiga droger.

Till er som inte vill bli utelåsta: När ni bär in pellets i pannrummet, smäll inte igen den dörren utifrån. Inte när ni först har låst ytterdörren inifrån. Med nyckeln kvar i låset. Då hjälper det inte att ringa till er sambo som har den andra nyckeln. Då måste ni i stället ringa den gode vännen snickaren som kan komma och lyfta av dörren.
Det har Fredrik lärt sig nu.



Kommentarer
Postat av: Lisa

häppi nju jer dämitt! :)



Allt väl? Och jag antar och hoppas på att det är du?! Vadan detta, var och varför? :) Kul att ses iaf. Gångerna haglar ju inte direkt tätt.



Ta hand om dig! Puss

2009-01-03 @ 23:27:05
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: Wivi

Hoppas att du får en underbar helg!!

Kramar W

2009-01-09 @ 15:01:15
URL: http://wivecasblogg.blogg.se/

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0