sätt våren på paus

Jag mår så bra. Solen skiner och det är varmt och skönt. Allt trädgårdsarbete gör mig härligt trött i kroppen och det känns bra att se resultatet. De förra husägarna verkar inte ha rensat på flera år, den lilla skogen runt vår gräsmatta är verkligen fylld av ris och annat bôs. Det lär bli några vändor till tippen kan jag tänka mig.
Det sticker upp små blommor lite varstans, bland annat blåsippor och krokus. Rabarbern har redan växt upp en bit. Hallonbuskarna rensas ur rejält så vi får väl se om de ger några bär i år. Annars ryker de i höst. Fredrik vill hugga ner några äppelträd men där är det stopp! De ska jag ta väl hand om. Jag kan gå med på att ta bort en gammal stubbe, räcker inte det?

Katterna sover och är lugna i dag så de får väl stanna ett tag till då. Diezel älskar att rota runt på gården, nu saknas bara en grind och staket på ena sidan huset. Sedan behöver jag inte vara orolig över att han ska hoppa ut i vägen.
Efter en skål med vaniljglass på altanen ska jag nu ta med mig kameran ut och fota lite.

Har förresten ramlat över en otroligt bra grej som förhoppningsvis blir mitt slutprojekt i skolan. Snart en månad kvar tills jag är färdig journalist!!

Kommentarer
Postat av: sara

Vad härligt!!

Äppleträn ska man vara aktsam om =) Håller helt med dig!

Kram kram

2009-04-17 @ 19:54:16
URL: http://sarisenbloggar.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Härligt att jobba ute i trädgården, det blir både träning och förhoppningsvis en fin trädgård, våran tomt är ganska tom på blommor, har mest satt lökar än i år. När vi köpte vårat första hus fanns det alldeles för mycket i trädgården så vi fick ta bort en massa, men här finns det inte så mycket, och det är roligare för då kan man bestäma själv hur mycket man vill ha, men jag får nog vänta lite för vi ska bygga ut igen och jag tror att det blir bättre om jag väntar till det är klart.

Vi bor utanför Charlottenberg!



Ha det så bra, kram Rebecca.

2009-04-18 @ 22:29:04
URL: http://beccashus,blogspot.com

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0