Rallyresumé med bilder!

En hel helg av rytande motorer och sprutande snö (mest grus) är nu tyvärr slut... och det är hela två år tills nästa gång Svenska rallyt körs!! :( Får nog bli en sväng till Norge vid den här tiden nästa år...

Torsdag på Färjestads travbana
Rallyt inleddes med en superspecialsträcka på Torsdag kväll, och vi var naturligtvis där!! Med mitt nyvunna rallypass runt halsen stod jag och spanade in alla snyggingar, fanns av alla de sorter...gula, blåa, röda och gröna. Till och med lila!! (klicka på bilderna så blir de större!!) kolla in bil nummer två, det är ju jag som kör!!! :)
             

Fredag - Stensjön 2/5
På fredag ringde klockan tiiidigt...och eftersom min lägenhet var uthyrd så sov jag hos FF. Gissa hur bra man sover i en vääldigt smal säng, två stycken!! Plus att den ena tar täcket hela tiden!! Hmm...
Vi hämtade iaf upp Oscar vid halv sex och drog till skogs. Parkerade på ett gärde, vilket senare skulle visa sig va ytterst dumt...rätt så många som körde fast där!!
Stället vi stod på var väl si så där, men med rätt sällskap så blir allt kul!! :) Jättelätt att fånga bilarna på bild!!

           

Lördag - Hagfors 10/13
Kvart över fyra stod klockan inställd på...vaknade med en chock några minuter tidigare, vilket präglade resten av min dag... (berättar i ett annat inlägg)
Snabb dusch, värma oboy, bre mackor och hämta Oscar. Nu bar det av till Hagfors, mycket bättre ställe. Vi såg en lång bit av sträckan. Håkan Bråkan mötte upp oss lite senare, och vi hade ruskigt trevligt allihopa. Mycket skratt blev det, FF var kanske den som skrattade minst...ser fram emot "frisyrer vi minns"!! :)
Håkan Bråkan hade till uppgift att få fart på Oscars stock...gick väl riktigt bra!! Het blev den i alla fall.
Jag frågade grabbarna vad de skulle göra om de var tjejer för en dag... de var alla överens om att de skulle uppsöka så många omklädningsrum de bara hann med!! :)
Det växte väldigt konstiga träd i Hagfors!!

           

Söndag - Rämmen 17/20
En trött och sliten Annapanna följde motvilligt med ut i skogen en sista dag. Men vad gör man inte för sin pojkvän??!! Den stackars pojkvännen fick stå ut med en smått sur flickvän de första timmarna...men sen kom humöret tillbaka igen! Gårdagens blöta skor gjorde tyvärr fötterna till isbitar efter bara en liten stund, tur man har bot mot det då. Snäll FF satt och masserade fötterna tills de blev varma igen!! ;)
Spännade sträcka att kolla på, men ingen bil i diket den här gången heller...
Är det normalt att inte bajsa på tre dagar?? Jag blev smått orolig ett tag där... Kisspauser blev det ingen av på hela dan heller, var ju lite för få träd att gömma sig bakom. Så det var lätt att hålla sig för skratt framåt lunchtid kan jag ju lugnt säga!!

     

Och vinnaren blev......

image157
Jari-Matti Latvala!!!

Kommentarer
Postat av: Martin

titta, kul att du var på rallyt. åkte själv upp och kikade på lördagen. SS10 och SS13 var jag på :D

2008-02-14 @ 22:05:18
URL: http://mzmracer.blogg.se/
Postat av: ila

hej där! Kul att se dina bilder och text! Ni verkar ha haft lika kul som jag hade. :-)

ila

2008-03-06 @ 08:48:20
URL: http://www.ilastankar.blogg.se

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0