martha stewart

Hej hej igen... Skriver några rader mellan spackel o tapetriv... har nu rivit klart i hall, även spacklat där. Så det är "bara" slipning kvar innan jag kan tapetsera där. Underbart.
Men sovrummet är ju ett kapitel för sig... Den gräsliga bården längst upp ska nu ner, men då ville taket gärna följa med också. Det är nämligen ett välvt tak så tapeten går inte ända upp, och nåt klappträd har målat över ett underliggande lager tapet så allt fastnat i takfärgen... himmelskt kul! Nu får jag försöka skära bort bården på fri hand, för jag hittar inte min tapetlinjal... Grrr...
Har börjat förlika mig med tanken att det inte kommer va klart tills på lördag. Förhoppningsvis hallen men inte mer...då ska det väl till ett rätt så stort mirakel!!
Efter tre nån gång blir det tapetköp!! Spännande o se vad det blir för nåt. Med min tur fastnar jag väl för nån med mönsterpassning så det tar ännu längre tid... Hjälp vad jag låter positiv idag...inte...

Ja du Sara, tips på hur du kan bli mer pysslig o så har jag nog inte. Hos mig är det nog medfött tror jag, syrran brukar kalla mig Martha nr 2 :) jag älskar att greja...det är bara att släppa loss fantasin så kommer inspirationen!! :) På tal om att greja så måste jag nog köpa ingredienser till min glögg snart, den ska ju stå i fem veckor innan den är klar. Och den blir underbart god, lite stark kanske men det är väl bara bra?? :) Lovar att bjuda in till många glöggkvällar i december. Så måste vi ju göra julgodis o baka pepparkakor (självklart egen deg) o garnera dem!!! Får man julpynta snart?? Å vad jag älskar julen!!!! pepparkakshus blir det ju också förstås. varför är det bara oktober nu då??

Javisst ja, jag kanske ska renovera klart innan jag börjar tänka på julstöket... Hmm... undrar varför vissa tycker att jag har för mkt i huvudet på en gång, o undrar hur det kan komma sig att jag är sjukskriven pga stress...

Ja ja, sånt är livet, man lever ju bara en gång.


Ha de


Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0