Fulla piloter??

När man kör bil är det vanligt att oanmälda kontroller görs, alltså alkoholblåsning...
Men är man pilot och har ansvaret för hundratalet människor, måste skälig misstanke finnas för att ett test ska göras. Detta vill nu regeringen ändra på, de vill ge polisen befogenhet att utföra flygande nykterhetskontroller.

Men piloterna är inte positiva till slumpvisa kontroller.
- Vi känner att det onödigt och opåkallat. Och för övrigt flyger piloter alltid två ihop och man har koll på varandra. Det är ju det som är idén med att vara två. Det är en onödig kostnad, säger Michael Rongve, generalsekreterare Svensk Pilotförening.

Alltså, piloter flyger två o två och håller därmed koll på varann. Det tycker de borde räcka.
Då undrar jag; om man är två i en bil, behöver man då inte nykterhetskontroll? För då är man ju två som kan hålla koll på varann!!
Konstigt att det inte ska va lika... I den här frågan håller jag faktiskt med regeringen. Även om jag inte annars är speciellt blå... :)

Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0