årets gran

Ställde klockan på sju i morse, kom upp halv åtta. Förstår inte varför jag blivit så trött på morgonen, har varit morgonpigg i hela livet!!
Tog det lugnt, promenad med Diezel, varm dusch. (-9,5 ute!!)
Vid nio kom Fredriks far med min julgran!! Hade förberett igår genom att möblera om lite och tagit fram julgransfoten. Knipsade bort några grenar längst ner också, kanske lite för många men...
Men gissa att det är svårt att få fast en julgran i sin fot, utan hjälp!! Återigen är jag otroligt stöning och var fast besluten att fixa det själv. Diezel var helt förskräckt...fattade inte varför matte tog in ett träd! De ska man ju kissa på!
Fick iaf upp den till slut, fyllde på vatten och satte mig i soffan för att kika hur det blev.
Då välte hela helvetet!!!
Fram med skurmoppen och samtidigt försöka hålla granen uppe, humöret sjönk väldigt snabbt. Flyttade granen till ett hörn istället men blev inte nöjd. Satte tillbaka den på första stället, gissa vad jag gjorde då?! Rev ner taklampan!
När jag ändå var på bra (!) humör, passade jag på att sätta upp adventsstjärnorna också. Blev riktigt bra.

Nu när jag sitter här vid datorn känner jag något jag befarade...ögonen rinner och det kliar i halsen. Har tydligen blivit känslig mot gran!! Fasen också. Jag vägrar ta bort granen, så jag testar med allergitabletter.

Om ett par timmar ska jag iväg på spa manikyr, ska bli skönt. Får se om granen står kvar när jag kommer hem.
Diezel har nu förstått varför matte har en gran inne, det är ju en extra vattenskål!!! :)

Kommentarer
Postat av: Lina & Ninni

åååh va jag blir avis!! Vill me ha det så!! :)

Precis så det ska va nu i juletider ju.

O vilken fin julgran!! Vi ska nog inte ha nån i år.. dels för att Ninni inte förstår att den kan välta över henne, dels för att vi knappt kommer vara hemma hos oss över julen. (firar hos släkten)

Hoppas ni får en underbar dag i det fina vädret! kram

2007-12-20 @ 12:43:39
Postat av: tilda

nice

2007-12-20 @ 13:44:58
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: sanna

jag är inte ett dugg morgonpigg;P

2007-12-20 @ 14:07:57
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0