katt på hett plåttak

Tidigt i morse trillade en liten Sanna in hos mig. Hon hade visst fastnat på någons rum...på internatet... Trevligt avslut på ett härligt år i Molkom!!

En examen fylld av tårar, sång, avsked och mer tårar. Men nu är vi journalister! Sanna hade skrivit en sång till oss andra i klassen - helt underbart fint!! Fy vad jag kommer sakna allihopa. Hoppas på många besök nere i Luxemburg.

Var på jakt efter den ena katten förut. Till slut hittade jag honom inklämd under takplåten på taket till altanen på baksidan. Tydligen hade han smitit ut ur sovrumsfönstret i morse, det stängdes och sedan var han där ute. I sju timmar. Stackars katt som knappt varit ute alls förut. Bara korta stunder. Lätt chockad och stel kunde jag (efter en hisnande promenad på taket) ta in honom i värmen igen. Jag var tvungen att bända upp plåten för att få fram honom. Tror ni att han lärde sig något av det? Nej, det första han gjorde var att skynda sig upp i sovrumsfönstret och kika ut på taket. Tur för honom att det var stängt för jag vägrar att klättra där ute någon mer gång!!!


Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0