megalång utmaning

Eftersom jag aldrig bangar en utmaning, hittills i alla fall, så kommer här min version av Elmas lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 36 (och ett halvt) år.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Diezel.
3. Hur lång är du? 162 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Lara Croft: Tomb raider.
5. Vem ringde du senast? Fredrik.
6. Vem ringde dig senast? Min mor.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vad det gäller, i bland är det lättare med sms.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
9. När såg du senast din mamma? På julafton.
10. Vilken ögonfärg har du? Melerade (blå-grön-grå-med brun prick i).
11. När vaknade du i dag? Ca 05.45 när F:s telefon ringde.
12. Vilken är din favoritjulsång? Har absolut ingen aning...
13. Vilken är din favoritplats? Spanien.
14. Vilken plats föredrar du minst? Gynekolog eller tandläkare .
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hoppas att jag bor i Spanien och arbetar för någon spännande tidning.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Enligt min mor var det Joden. Enligt mig själv det svarta tomma mörkret.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Bosse när han visade hur man går med en filmkamera, som den siste mohikanen - inte som en skogsmulle!
18. Hur stor är din säng? 1.80 m, men jag får bara utnyttja ca 60 cm.
19. Har du stationär eller bärbar dator? En stooor stationär klump som antagligen snart lägger av.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
21. Hur många kuddar har du i sängen? En. Fredrik har tre. På rad.
22. Vilka länder har du besökt? Ryssland, Spanien, Frankrike, Egypten, Tunisien, Tyskland, Norge, Danmark, säkert ngt mer men det har jag glömt...
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Kroken, Åmål, Karlstad, Göteborg, Costa Calma (Fuerteventura, Spanien) och Molkom.
25. Är du social? Ibland alldeles för mycket.
26. Vilken är din favoritglass? Har fått vaniljmilkshake på hjärnan för tillfället. Annars är det melon och choklad.
27. Vilken är din favoritefterrätt? Tar helst en förrätt om jag får välja, annars något med choklad.
28. Tycker du om kinamat? Ja, det är mumsigt. Speciellt friterade räkor.
29. Tycker du om kaffe? Nix, inte blivit vuxen än.
30. Vad dricker du till frukost? Mjölk eller eller någon osur juice.
31. Sover du på någon särskild sida? På magen, med ena armen under kudden.
32. Kan du spela poker? Ja.
33. Tycker du om att mysa/kela? Nej inte så värst.
34. Är du en beroende människa? Nej inte alls. Men jag skulle kunna döda för lite choklad just nu!!
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej inte vad jag minns i alla fall.
36. Vill du ha barn? Vill och vill...kräver ett par stycken relativt snart...
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och spanska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Men polisbil.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng, men allra helst en insjö. Om jag ska bada. Annars är det havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Andra människor. Till mig själv: Inredning och kläder.
41. Äger du dyrbara smycken? Nej.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Oj vad svårt...vill inte gärna missa One Tree Hill...men det finns massa fler bra program.
43. Kan du rulla med tungan? Självklart. Ser ni??
44. Vem är den roligaste människan du känner? Min morbror Mikael.
45. Sover du med gosedjur? Räknas en hund?
46. Vad har du för ringsignal? Beror på vem som ringer.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Min dopklänning.
48. Hund eller katt? Helt klart hund. Men katter går också bra.
49. Flirtar du mycket? Alltid.
50. Kan du byta olja på bilen? Har kunnat, men det var länge sen sist nu.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, två gånger tyvärr.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Hmm...har tre stycken på gång nu. Minns inte vad den sist utlästa hette...
53. Den bästa bok du läst? Ingen aning.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men dagstidning (NWT och DN) och månadstidning (en mode- och två matlagning-)
55. Dansar du i bilen? Dansar? Nej, det skulle bli lite trångt. Sjunger däremot. Riktigt högt när jag är ensam i bilen.
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Det var nog P3 i Elmas bil förut.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? hundmat, kattsand
58. När var du i kyrkan senast? Tror det var på ett dop för ett bra tag sedan.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Läraren i svenska, minns dock inte vad hon hette. Annica på fysiken också.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka eller något liknande. Gillar att tälta. Men ännu hellre vindskydd. med en eld utanför som skyddar mot hemska mörkret.

Puh!! Det tog sin lilla tid det...
Strejken fortsätter för övrigt.


Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0