det är mycket nu

Snö. Massvis av snö. Jag gillar snö. När jag pulsade runt här om dagen fick jag, konstigt nog, en underbar vårkänsla. Det var helt tyst förutom fåglarna som kvittrade. Jag blundade och försökte låtsas att det var vår. Pang! En iskall Diezel kom hoppandes. Det var den våren det... Han verkligen älskar att rulla sig i snön. Nu fastnar den så lätt i pälsen så han ser ut som ett snömonster efter ett litet tag.

Från ett monster till ett annat. Snuggles har fått för sig att Diezels vattenskål i sovrummet är en pool. Där i ska han plaska och ha sig. Och jag som trodde att katter hatar vatten??! Förut kom han farandes nedför trappan, helt plaskvåt! Kan lugnt säga att sovrumsgolvet såg ännu värre ut. Vad skönt det ska bli när de börjar va ute också. Ska beställa tid för kastrering nu i veckan tänkte jag. Annars får de inte gå ut.

Jag hade sett fram emot en härlig hemmahelg. Det dröjde inte speciellt länge innan jag insåg att jag måste plugga. I dag blir det att hänga vid datorn mest hela tiden. Ska skriva om min fackartikel. Ja, för min dator är helt knäpp. Den stängde av sig i torsdags kväll när jag precis var klar med artikel. När den gick i gång igen var nästan hela artikeln borta. JAG HADE GLÖMT ATT SPARA!!!!! Så nu ska jag börja om. Förutom det så måste jag till skolan i eftermiddag. Redigera klart mitt bildreportage och göra ett bildspel. På grund av att intervjun för bildreportaget flyttades ett dygn så kom allt på efterkälken.

Så mina andra planer får läggas på is ett tag. Hade tänkt mig en sväng till Åmål. Mamma har kommit hem från sjukhuset. Dessutom har min syster varit på diverse akuter så det hade varit skönt med en visit där också. Hon fyller för övrigt år på tisdag. Kanske det blir en tur nästa helg i stället.

Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0