Gripen av mitt reportage

Det skär i mitt hjärta.
Blir så grymt ledsen när jag ser alla djur som far illa. Har varit på Djurskyddets djurhem två dagar den här veckan, 27 katter har de där nu. Hade de haft mer plats hade de kunnat hjälpa fler... Jag bar runt på en underbar liten kattunge mest hela tiden. Hon ville snutta på örsnibben. Saknade väl sin mamma. Önskar att jag kunde hjälpa dem alla!

Läste om hur Kina rensade sina gator från hundar och katter inför OS. Jag grät. De slängde in dem i stora burar, packade på varandra. En del slog de ihjäl först. I Kina är det helt lagligt att ha djur i trånga burar. Det är även tillåtet att slå dem medvetslösa och att flå dem levande... Vilken värld lever vi i egentligen???


Kommentarer
Postat av: icka;)

ja fy faan så hemskt =( fattar mig inte på dessa människor alls.... hoppas allt är b ra annars med dig? kramar

2008-11-14 @ 10:26:41
URL: http://brunettbrud.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

fy fan!

2008-11-14 @ 18:15:53
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, man kan hjälpa på många sätt. Ett är ju att skänka pengar eller köpa mat till katt hemmen. Man behöver ju inte ta hem dem alla:)

2008-11-15 @ 18:09:47

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0