Nya planer

Jaha, det är väl inte meningen att jag o FF ska ha ngt hus... Planerna raserades återigen!!
Vi hade skrivit kontrakt, börjat packa och förbereda inför flytten...då kommer ett mail där gubben skriver att han vill ha en depositionsavgift innan vi flyttar in. På 25 000 kr!!!!!!! Antagligen har han väl haft problem med tidigare hyresgäster, men det ska ju inte gå ut över oss.
Jag ringde upp honom och sa att vi redan hade skrivet kontrakt och han inte kunde göra så här...han sa att det kunde han visst. Jag stred emot ganska kraftigt, och ringde sen FF. Vi kom fram till att det bästa var att betala in pengarna för att slippa krångel. Jag ringde upp gubben igen och sa detta, men poängterade samtidigt att vi egentligen inte skulle behöva göra detta pga redan skrivna papper.
Detta hände under torsdagen. På torsdag kväll ringer gubben upp mig och säger att inte längre vill hyra ut till oss, på grund av att det varit så mkt tjafs tidigare under dagen. Vad då?? Ska jag inte ens kunna säga ifrån?? Jag är inte den som bara tackar och tar emot, är det ngt som inte stämmer så säger jag ifrån!!
Nu är det snack med Hyresgästföreningen nästa. Kontraktsbrott från gubbens sida ska han inte bara komma ifrån så enkelt!!!!

Nu har vi lite nya planer. Ska till banken i em och prata med dem så får vi se hur det ser ut.

Kommentarer
Postat av: Lisa

jävla gubbe! ja, hoppas verkligen att det löser sig. lät ju som perfekta huset, men det lär ju finnas fler.

så, lycka till med huset & på banken!

puss

2008-06-09 @ 11:43:23
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: icka

gött stå på er!!!

hoppas bankbesöket gått bra?

ni hittar allt det rätta ska ni se=) kram

2008-06-09 @ 18:51:31
URL: http://icka83.blogg.se/

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0