lite tankar...

Dåligt samvete?
Nej inte alls faktiskt.
Det är på tiden att tänka på sig själv.
Ingen annan gör ju det.
Fast ändå...
Det känns aldrig bra.
Att sätta sig själv före andra.
Inte riktigt min filosofi.
Men någon gång måste va den första.

Om du ändå kunde förstå.
Om du vore som andras.
Medkänsla, vad är det?
Empati även kallat.
Bara tänka på sig själv.
Det är du bra på.
Var fanns du?
Hade behövt dig.
Förstår inte.

Kan inte ändra det som hänt,
men ändå undrar jag "tänk om..."
Det som händer nu går snabbt förbi,
borde leva för dagen.
Framtiden är öppen för allt,
varför är jag då inte glad??

Kan leva utan trygghet,
men hur länge håller det?
Borde älska mig själv,
men varför vara egoistisk?
Borde acceptera det som varit,
men HUR??
Borde gå vidare,
och uppskatta det jag har nu.
För innerst inne vet jag,
att allt ordnar sig på ngt vis.
Någon gång.
I framtiden.


Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0