Att ta sitt liv

Vem är det egentligen som bestämmer om man är arbetsför?
Är det läkaren och psykologen du träffat i ett par års tid, eller är det läkaren på försäkringskassan som aldrig träffat dig?

Vårt system är så otroligt sjukt så det är inte sant. Jag förstår att regeringen försöker komma åt alla så kallade fuskare, men varför göra på ett sätt som skadar de som verkligen är sjuka? De som mår sämre av att få höra att man är fullt arbetsför, men för sitt liv inte kan förstå hur?! Inte så konstigt att självmordstankarna ökar hos vissa, när man står där utan pengar och knappt orkar gå utanför dörren.
Jag förstår känslan, men bli inte rädda nu för det är inte min tanke!! Jag anser att försöka ta livet av sig själv är det mest egoistiska man någonsin kan göra...och ofta handlar det också om att få uppmärksamhet. Tyvärr. För vad hjälper uppmärksamheten när det redan är försent? Usch vad hemskt det är att det finns så lite resurser för att hjälpa dessa människor... Det handlar ju inte om en förkylning precis...

När jag för ett tag sedan fick reda på att ngn försökt ta sitt liv, blev jag först helt kall men det gick snabbt över i en otrolig ilska. Som sedan blev en djup rädsla. Och så höll det på, växlade mellan dessa känslor. Vad säger man egentligen för att få något att bli bra?? Rädd för att säga fel saker som kan uppfattas fel osv...
Total hjälplöshet. Man kan inte räcka till.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag blir kall hela jag, av blotta tanken på självmord. :(

2008-01-29 @ 14:11:26
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: icka

hej... nej jag fyller på fredag men ska ha släkt kalas på lördag, pust måste få ordning tills dess blää=) men kanske det blir inflyttningsfest snarast vem vet vi får se vad tiden utser kram

2008-01-29 @ 14:17:56

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0