Framsteg och bakslag

Katterna är mycket modigare nu, spinner till och med ibland! I morse kom Snuggles och strök sig mot mina ben och ville gosa...en stund senare var det bara fräs. Det är så det är.
Gato har varit kletig i ögonen sen vi fick honom och i lördags var vi tvungna att konsultera veterinär. Han fick inte ens upp ögonen den lille stackarn. Så i stället för fest på Herrhagen blev det en tur till smådjurssjukhuset. Väl där fick vi välja på att vänta i ett par timmar eller komma tillbaka på söndag morgon. Vi valde det senare alternativet. Med förmaningen att hålla koll på Gato under kvällen och natten.

Söndag morgon var han mycket finare i ögonen men vi åkte in ändå. Det var tur. Han hade ögoninflammation och övre luftvägsinfektion. Helt tät i luftrören. Efter en injektion antibiotika och drygt 1000 spänn fattigare var vi klara. Bergvik uppsöktes för att hämta ut receptet. Ögonsalva och tablett två gånger om dagen i tio dagar blev domen.
Har haft kontakt med katthemmet hela tiden och nu har vi äntligen fått besked att de betalar alltihop! Skönt. Det är inte kul att få sjuka katter.

Bland allt det här ståhejet har jag dessutom fått äran att få spysjuka!! Jag har verkligen ångest för att kräkas så det är ruskigt jobbigt. Försöker jobba hemifrån och få in de texter som ska in till tidningen. Smittas vill jag inte göra.

Syrran kuggade på uppkörningen i torsdags. På en ren bagatell. "du släpper ut för mycket avgaser i korsningarna" var anledningen. Till saken hör att hennes kompis som körde upp samtidigt bara fick en påpekelse om samma sak. Idioter. Nu har hon fått en ny tid för uppkörning. I Vänersborg!! Jag är säker på att det kommer gå utmärkt! Räknar med att få många besök av henne framöver.

Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0