Sväva som på moln

...är en känsla man inte upplever alltför ofta. Igår hände det mig iaf :) underbart kan man väl säga.

Idag har jag varit på Hemköp med min psykolog, en ganska lång historia som jag inte tänker ta här men det var iaf en framgång kändes det som... Inte alls illa pinkat det! :)

Nu springer jag mellan tvättstugan och diskhon. Ska dra ett varv med den läskiga snabeldraken också, till Diezels förtret. Då är det dyk under sängen som gäller för honom. Men han har iaf blivit modigare än när han var mindre. Då vågade han inte ens gå över den svarta elkabeln... :) Kompostgaller är också en sån där gräsligt hemskt sak. Ligger de på golvet vågar han inte ens kliva över, bra sätt att stänga in en hund utan grindar alltså :)

När man tänker efter kunde det ibland vara skönt att vara man istället för kvinna. Hör på detta...

* Kön till herrtoaletten förekommer knappast.
* Alla ens orgasmer är äkta.
* Du kan va duschad och klar på 2 minuter.
* Du har ingen biologisk klocka som tickar.
* Din bilmekaniker ljuger inte för dig.
* Hela världen är din privata pissoar.
* Ett humör oavsett vecka.
* Grått hår o rynkor ger dig karaktär o personlighet.
* Du har ett normalt o hälsosamt förhållande till din mor.
* Livet går vidare, även om man inte har rena lakan.
* När man fönstershoppar kommer man verkligen hem med ett fönster.

Ja det vore allt nåt det... :) Men finns det då några fördelar med att vara kvinna??

* Du kan krama din väninna utan att undra om hon tror att du är homosexuell.
* Brad Pitt.
* Om du är otrogen, så antar folk att du känner dig känslomässigt försummad.
* Ingen svimmar när du tar av dig skorna.
* Du kommer aldrig bli lurad av en push up bh
* Du kan snabbt avsluta ett gräl genom att börja gråta.
* Det finns stunder då choklad verkligen kan lösa alla dina problem.

Vilket som är mest fördelaktigt kan man ju diskutera... :)

Förkylningen och hostan lever vidare, är inne på femte veckan nu. Börjar bli rejält trött på detta nu...

Dagens knas: Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte kan komma på deras fest, för att du har huvudvärk.

Ha de gött


Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0