Härliga höst

Vaknade och kände mig lite kall om näsan, kanske det var dags att sätta på värmen. Drog upp persiennen och såg att det var strålande sol ute. Gick upp o kollade termometern, knappt fyra grader ute och bara 16 grader inne. Kanske hösten har kommit nu då. Som gjort för en lång morgonpromenad!!
Med en förväntansfull, skuttandes Diezel försökte jag skynda mig på med kläderna. Väntade med frukosten för att komma ut så snabbt som möjligt. Gick en snabb promenad på ca en timma, underbart!! Det tyckte Diezel också som även fick möjlighet att vara lös ett bra tag. Så skönt att känna solen värma men ändå kunna njuta av den klara höstluften. Hoppas på fler såna här dagar framöver!

Väl tillbaka hemma blev det mysfrukost med honungsvatten för mig och tråkiga knortar till Diezel. Det verkar som om hostan o förkylningen är på bättringsvägen nu. Underbara tanke!!

Gårdagens kväll tillbringade jag hos Fantastiske F, blev bättre än vad jag hade väntat mig. Han tittade till o med på Idol! Sen var det ju säsongspremiär för Desperate Housewifes. Hann allt med lite mys också... :) Fick knappt gå därifrån.

Ikväll ska jag va hemma, ta det lugnt o mysa med Diezel. Grey's Anatomy står på schemat, likaså Idol såklart.

Snart blir det ut i det fina vädret igen. Sedan mat; färsk spenatpasta med sås på kräftstjärtar. MUMS!! Kanske orkar en sväng till biblioteket också. Behöver lite nya böcker att läsa nu...

Dagens ordspråk: Är du säker på att du saknar det du söker?

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Linda

Spenat pasta å vad det lät gott. själv har jag bestämt att vi ska ha ugnspannkaka ikväll.Blev lite sugen på det härom dagen då du gjort det när jag hälsade på en snabbis..ska bli så gott. Kramiz

2007-09-19 @ 13:53:49
URL: http://linduzkarlsson.blogg.se

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0