Separationsångest

Nu är det bara en liten stund kvar innan Sara kommer o hämtar lilla älsklingen... Usch vad tomt det kommer bli utan honom, får se hur länge jag orkar. Har packat alla hans favvosaker, mat o annat han behöver. Säkert har jag glömt något ändå. Tur att det inte är långt till Åmål.


På tal om Åmål så skulle jag ju ha varit på möte med jobbet idag, men vaknade med feber igen så det vart inget tyvärr. Råkade svimma på toan i förmiddags också, men utan att träffa handfat eller annat hårt som tur var... Får kanske ta o uppsöka en läkare eller så snart...


Läste klart en underbart bra bok idag, Tusen strålande solar, skriven av Khaled Hosseini. En mycket bra skildring av Afghanistan, deras kvinnoförtryck och en bra nutida historik. Den var otroligt gripande och det var svårt att lägga den ifrån sig. Här kommer ett utdrag, utspelar sig i en domstol.


'Jag undrar det', sa den unge talibanen. 'Gud har gjort er kvinnor och oss män olika. Våra hjärnor skiljer sig åt. Ni kan inte tänka lika bra som vi. Detta har även bevisats av västerländska läkare och vetenskapsmän. Det är därför det räcker med ett manligt vittne medan det krävs två kvinnliga.'



Det är svårt att förstå att detta händer i vår nutida värld, inte alls långt ifrån oss här hemma egentligen. Usch!! Läs denna bok, den kan jag verkligen rekommendera!


Nä nu ska jag gosa lite med Diezel innan han åker. Sedan kommer Fantastiske F o håller mig sällskap i kväll.


Dagens knas: Om du vill ha en bra ursäkt till något, säg att du är upptagen för du gör en film som heter 'Saken som växte i mitt kylskåp'.


Tjo alla monsterdiggare!!


PS

Såg på fragglarna igår!! Underbart barnprogram som man minns!! Fraggelrock säger jag bara!



Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0