Drömmen försvann...

Vaknade av en ilsken väckarklocka... men varför? Jag skulle ju inte upp någon speciell tid. Vänder mig yrvaken om o kommer på att Fantastiske F ska ju upp till jobbet. Har ett svagt minne av att vi pratade om ngt men groggy som jag var kommer jag inte ihåg det. Hoppas inte det var nåt viktigt...


Väldigt tomt utan Diezel springandes runt fötterna, pigg på att gå ut.

Tog ett glas vitaminbrus och gav mig sedan ut i det fina vädret. Gick i rask takt för att få upp värmen, var bara lite drygt 7 grader. Nu märks det verkligen att hösten har kommit, löv överallt. Den klara luften blandades med en doft av bensin då jag gick förbi en kyrkogård, där var det full fart med att blåsa bort alla löv. Det måste vara ett otacksamt arbete nu, i morgon är det ju säkert minst lika mkt löv igen som måste blåsas bort... Jobbigt.

Jag njöt av solen och av att kunna bestämma min egen takt, ingen skulle stanna o kissa/nosa överallt. Missförstå mig nu inte för jag älskar verkligen Diezel, men ibland kan det va skönt att bara va för sig själv en stund.

På vägen hem tog jag med en Metro för att läsa till frukosten.


Väl hemma tog jag det lugnt, kokade ett par ägg och läste lite. Sen tog jag en lång o härlig dusch. Tänk vad så enkla medel kan pigga upp en lite grann; promenad o dusch... Och helt gratis är det också!

Funderade lite på vad jag skulle hitta på under dagen, febern är borta igen o "bara" hosta och snuva kvar. Skulle va härligt med en sväng på stan. Pratade med L igår kväll och vi bestämde att vi skulle träffas idag.


Helvete också!!! Kom på att jag hade ett besök hos psykologen i dag... klockan halv nio! Gud vad jag hatar mitt dåliga minne!!!!! Detta var ju inge bra alls. Nu får jag säkert vänta tills nästa vecka... dumt... skriver mer sen...


Nu har jag och L varit en sväng på stan. Jag letade efter en skinnjacka men hittade ingen jag tyckte var snygg. Såg många snygga stövlar som jag verkligen vill ha! Fast det får vänta ett tag tror jag. Skönt att bara knalla runt och kolla lite utan specifikt mål.

Träffade M nere på H&M, vi sa att om det är fint väder på torsdag så ska vi ta en promenad ihop. Trevligt trevligt.


L är ju bara alldeles för gullig, hade köpt en present till mig för att pigga upp mig. Två olivoljor, den ena med smak av karl johan-svamp och den andra med peperoni/vitlök.

Ska testa den med peperoni när jag gör mat sen, blir räksallad idag. Har lagt upp räkor för att tina nu så nästa jobb för mig är att skala dem. Mycket godare än att köpa färdigskalade!



Kolla in de läckra oljorna! :)



Måste ner till stan en gång till sen, lämna tillbaka böcker och posta ett brev. Borde ha postat det brevet förra veckan egentligen men har av ngn anledning glömt bort det... kan det bero på mitt dåliga minne kanske... ;)


Kram på er


Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0