Coaching på hög nivå här

 Håller på o hostar lungorna ur mig idag, inge skönt alls... Kanske beror på att det regnar. Blir ju värre av fuktig luft. Önskar bara att jag kunde bli frisk från hostan iaf!!!

Tänk vad snälla vänner man har, när till och med såna man inte känner speciellt väl bryr sig om en! Jag har fått många bra tips här nu under morgonen, av mycket trevlig man.

Ett av mina stora problem är ju att jag oroar mig mest hela tiden. Här ska ni få höra ett litet utdrag ur vår diskussion...

"nåt som är väldigt jobbigt är just oro....och den skapar ju bara DU... och ingen annan!och där har DU ett val.... varje gång!!!

om du väljer att oroa dej så kommer du må dåligt eller hur?och hur vill du må?
då måste du ställa dej frågan varje gång du oroar dej.... hur vill jag må?och då måste du släppa dom tankarna o tänka på nåt som är roligt....och sånt som ger dej energi
och nej..... man kan inte påverka allt och det man inte kan påverka ska man släppa....för annars kommer man bara ägna en massa energi i onödan åt såna saker när man bör och ska lägga det på annat som är mycket viktigare....

med saker som kan ge dej glädje och energi

tänk på detta...... du gör ett val varje gång du gör nånting..... och du väljer oxå hur du vill må och vara.... JAG väljer att vara glad varje dag! "

U
nderbart om det skulle funka, och det gör det ju givetvis. Fast det här med att välja hur man vill må o vara, funkar inte så bra på mig just nu i alla fall. Men det är en ruskigt bra tanke att eftersträva!! det är ett av mina mål nu, att kunna välja hur jag ska må o vara.

Tack snälla för att du faktiskt fick mig på bättre humör idag!! Livet ser lite ljusare ut iaf. :)

Kram kram


Kommentarer

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0