Att älska eller inte älska

Hittade ett inlägg i en blogg som nästan rakt av kunde ha skrivits av mig själv...

"Det sägs..

.. att man inte kan ta hand om andra om man inte kan ta hand om sig själv.
Det säg att man inte kan älska andra om man inte älskar sig själv.


Men jag kan ändå

Eller är det bara något jag tror? Är allt en lögn? Ren och ärlig falskhet? Är det så att jag inte alls kan ta hand om er, är det så att jag inte alls älskar er, eftersom jag varken kan ta hand om mig själv eller älskar mig själv?

Jag kan svara ärligt på den frågan i en hundradels sekund. Det är ingen lögn. Jag älskar er av hela mitt hjärta, kanske är det därför det inte finns någon plats kvar, kvar för kärlek till mig själv? Inte ens en mm. Den kärleken omvandlades till hat för längesedan. Det kanske är därför jag alltid satt mina nära och kära som prioritet 1? För när det händer dem något släpper jag allt och faller handlöst med ansiktet i marken. Även om min egen ork håller på att sippra ut och torka igen. Är det därför jag alltid får höra "Du tänker för mycket på andra, du måste tänka mer på dig själv"? Är det bara för att jag inte har någon kärlek till mig själv, eller är det för att jag är omtänksam? Kanske kan jag inte tänka på mig själv mer och prioritera mig själv som nr 1, eftersom det inte finns någon kärlek till mig själv? För visst är det så att man inte bryr sig om dem man varken håller av eller älskar? Eller?

Inte tar man hand om någon man hatar, inte älskar man någon man hatar. Inte heller bryr man sig om någon.. man hatar."

Jag hatar visserligen inte mig själv, men annars tycker jag detta stämmer rätt så bra faktiskt.
Kan inte somna så jag satte mig vid datorn en stund till...blev inte klar med hallen idag som jag hade hoppats. Måste bli imorgon, annars får jag inte träffa FFF :)

Det gick bra för FBK idag, krossade Brynäs rätt så rejält!! Det du Tore!!! :)
Får se i helgen hur det går på rallyt också, är riktigt spännande nu!! Jag hoppas....

Ja du Lisa, vi tänker väldigt lika. Jag kollade på de där boxarna på Åhléns, men de var dyrare där tror jag...kan kolla igen imorgon. Ska ner o kika in lite julklappar då tänkte jag. Och förhoppningsvis köpa lite dryck inför helgen! :)

Nej nu MÅSTE jag försöka sova lite.

Puss o gonatt


Kommentarer
Postat av: lisa liten

vi tänker lika. kursiv text, älska andra o älska sig själv. vi inte bara tänker lika, vi är lika.

2007-11-30 @ 09:51:34
URL: http://lisatherese.blogg.se/

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0