historien om traktorn

På torsdag kommer Paulin o barna hit, då ska vi ta tag i sovrummet. Snällt av henne att komma hit o hjälpa mig. Med nya friska tag kanske tapeterna kommer upp innan denna veckan är slut iaf. Man kan ju alltid hoppas!! :) Pratade länge med Paulin förut, kändes bra. Det var ett tag sen sist nu. Mycket skvaller att ta igen blev det :)

Idag har jag grejat med julkorten. Har slagit en julklapp till FF också, är så rädd att han ska hitta dem...då blir det ju ingen överraskning!!
Ska snart bege mig ner mot stan o spana lite, måste bara platta håret först...

FF ska till tandläkaren idag, usch o fy. Jag fick mig en moralpredikan igår...han tyckte verkligen att jag borde beställa tid. Sa till o med att jag skulle få det i julklapp. Ja, då blir det iaf en julklapp jag aldrig kommer glömma, jag är nämligen livrädd för tandläkaren!!! Sist gång jag var där så var jag 20 år...så det var ett tag sen.
Visst, jag var där för lite drygt två år sedan och lagade en framtand. Men då var jag så illa tvungen. Jag gick ju in i en traktor o krossade ena framtanden...såg ut som ett troll rent ut sagt. Ja, jag vet, jag är inte alltid så smidig. Men det var inte mitt fel alls att det stod en traktor i vägen...

Traktorhistorien ja...
Jag var i Kil för att valla får med Diezel. När vi var klara i hagen och skulle gå tillbaka till gården så gick vi på en smal väg. Då kom det en traktor. Alla flyttade sig åt sidan för att släppa förbi den, men bonden stannade för att låta oss gå förbi först.
Jag gick före en annan tjej, och höll undan massa grenar som var i vägen. Vände mig om för att varna tjejen för sprättande grenar. När jag sedan vände mig framåt igen, gick jag rätt in i en järnbalk som stack ut från traktorn.
Jag både kände o hörde ett kras i munnen och tanden föll i trasor!! Gissa att det gjorde ont!! Som tur var så skrattade jag precis när det hände, annars hade jag väl trasat sönder hela läppen också...
När vi är o vallar där så har vi en deal. Den som ramlar i fårhage får bjuda på tårta nästa gång. Som tur var klarade jag mig tils jag kom utanför hagen innan jag ramlade... :)
Sen blev det starka tabletter en hel natt innan folktandvården öppnade morgonen efter.

-Oj, vad har du gjort egentligen? frågade tandläkaren.
-Jag fick en traktor på tanden...
-Jobbar du med barn eller?
-Ja hur så??
-Ja, för det är väl en leksakstraktor du pratar om?
-Nej, det var en riktig traktor...

Kan ni gissa vilken konstig blick jag fick då?? Jag orkade inte ens förklara...
Det är iaf enda gången på tio år som jag varit hos en tandläkare...

Kommentarer
Postat av: Cerese

Men shit vilken traktorhistoria.. själv vara jag också hos tandläkaren idag, men jag har dock inte gått in en traktor som tur är ;) Ja, och du, non stop marabou Är godare än daimen! Prova!

2007-12-11 @ 20:18:51
Postat av: Karin

tack:) gonatt!

2007-12-11 @ 23:07:11
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Säg din mening här:

Kallas för:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Dina krumelurer:

Trackback
RSS 2.0